Muutosvalmennus

Onko tutun kuuloisia lauseita, kun sinä tai joku toinen toteaa ”Pitäisi alkaa tekemään…”tai ”Olisi hienoa osata…” tai minkä tahansa sortin tekemisen suunnittelu ja puiminen, joka kuitenkin jostain syystä jää likipitäen lähtöruutuun?
Oletko esimerkiksi pyrkinyt aloittamaan lenkkeilyä ja jossain vaiheessa tajuat, että viime kerrasta onkin kulunut kaksi viikkoa?
Ja olisiko ruokavaliossa parantelun varaa ja miten kävi yritykselle pestä hampaat kahdesti päivässä?
Entä jääkö yöunet lyhyiksi, vaikka kuinka vannot meneväsi aikaisemmin nukkumaan?

Muutosvalmennuksessa keskitymme yksissä tuumin siihen, miten voit saada elämässäsi uusia rutiineja aikaiseksi, jotka vievät sinut lähemmäksi tavoitteitasi, riippumatta tavoitteesta. En ole joka alan moniosaaja, mutta siitä huolimatta uskon, että pystyn asiassa kuin asiassa auttamaan sinua löytämään oikean suunnan ja lähestymään sitä onnistuneesti.

Muutosvalmennuksen yksi peruspilareista on todeta sinun tavoitteesi ja määränpää ja luoda sitä varten oikeat tavat ja rutiinit, jotka ajan myötä tuovat varmasti tulosta. Jos tavoitteenasi esimerkiksi on alkaa urheilemaan, on meillä ensimmäisenä tavoitteena saada rutiiniksi sinulle se, että vedät lenkkarit jalkaan ja astut ovesta pihalle. Se kuinka kauan urheilet ja mitä teet, on alkuun täysin toissijaista ja se pidetään aluksi todella vaatimattomalla tasolla. Tai jos koet ettet saa nukuttua tarpeeksi, käymme yhdessä kaiken nukkumiseen liittyvän läpi ja rupeamme kärsivällisesti parantamaan unihygieniaa ja niittämään unta häiritseviä tekijöitä.

Oikotiet onneen ovat yhtä harvassa kuin päävoitot lotossa. Jos tahdot saada pysyviä muutoksia aikaan elämässäsi, on parasta rakentaa itselleen järkevät rutiinit, jotka tapahtuvat lähes täysin automaattisesti ja ajan myötä vievät sinut kevyesti perille.

” People do not decide their futures, they decide their habits and their habits decide their futures.”